strip

אלחנני שלומית

אודותאלחנני שלומית
עוסקת בחינוך והוראה לתלמידים עם ליקויי למידה ו/או הפרעות קשב מזה ארבעים שנים.
ריכזה והובילה את מערכת החינוך בקיבוץ אדמית במשך 10 שנים.
ניהלה את "בית רות"- מרכז רב מקצועי לאבחון וטיפול בלקויי למידה והפרעות קשב במשך 20 שנים.
בעלת תעודת הוראה, התמחות במתמטיקה ובחינוך המיוחד.
B.E.D בחינוך והוראה, וM.A  בטכנולוגיה ולמידה.

הוראה מתקנת בקריאה כתיבה וחשבון לתלמידי כתות יסוד וחט"ב.
אסטרטגיות לניהול עצמי בתחום הלמידה האקדמית לבני כל הגילים.
ייעוץ להורים וצוותים וחשיבה משותפת על התמודדות עם לקויות למידה והפרעות קשב בחיי היום יום.
הדרכת הורים – הבהרת ממצאי אבחון והנגזר מהם  לבניית תוכנית טיפול ולחיי היום יום בבית ובביה"ס. ניהול מקרים.
הדרכת פרטנית של מורים וצוות פרה-רפואי.

מה משמע הוראה מתקנת? את מי או את מה היא באה לתקן?
הוראה מתקנת מכוונת לתקן את חווית הלמידה של הילד. לאפשר לו לרכוש ידע על פי דרכו, בפעילות משחקית, רב-חושית, מתוך כבוד ליכולותיו ורצונותיו.
כוונתה לבנות בד בבד את בטחונו בעצמו כבעל היכולת ללמוד, את הידע שלו נדבך על נדבך ואת יכולתו להציג את הידע הזה בפני זולת ולשתפו.

הוראה מתקנת היא הליך ארוך וסבלני, קשוב וגמיש, יודע את הכיוון ודרכים רבות להוביל אליו. הליך רגיש ומותאם ועם זאת קשיח באמון הבלתי מעורער ביכולתו של הילד להצליח.

מאמרים
על החבל הדק

הרצאות
אבחון בשרות ההורה